divendres, 8 d’octubre del 2010

Pà de péssic al romaní i oli d'oliva



El que em va cridar l'atenció d'aquesta recepta va ser el fet que portés herbes aromàtiques i em va animar a fer-lo, com sempre una recepta molt senzilla de fer i molt, però que molt bona i lleugera. Ideal per acompanyar el cafetó de l'esmorzar o per picar a mitja tarda. Si la proveu espero que us agradi tant com a mi.
Ingredients:
4 ous
170 gr de sucre (jo vaig posar l'equivalent a 150 gr de sucre en edulcorant),
160 ml d'oli d'oliva
2 culleradetes de romaní fresc picat
150 gr de farina de reposteria
10 gr llevat tipus royal
1/2 culleradeta (jo en vaig posar una)  de sal
i sucre glacé per decorar

Batem els ous juntament amb el sucre o edulcorant fins que comenci a quedar blanquinós. Tot seguit afegirem l'oli a poc a poc i el romaní picat. Afegirem la farina, amb el llevat i la sal tamissats. Posarem una mica d'oli o mantega en un motlle, i afegim la massa.


Ho posarem al forn calent uns 40 minuts a 160º, o fins que un escuradents surti séc. Un cop fet el desmotllem i el deixem refredar sobre una reixeta. I per acabar i posarem per sobre una mica de sucre glacé i una branca de romaní.