diumenge, 16 d’octubre del 2011

Croquetes de vedella amb verdures


Vaig fer canelons, però en aquest cas no hi vaig posar el paté, se'm va oblidar, després de tenir tots els canelons fets  em va sobrar farciment i vaig recordar que la meva mare en feia croquetes, però personalment les seves no m'acabaven de fer el pes, així que vaig començar a buscar les millors receptes per fer l'arrebossat i la vaig trobar, almenys jo penso que si.

Ingredients(una dotzena aprox):
200 gr de carn pica de vedella
1 ceba tendra petita
1 grà d'all
1 pastanaga
 1 ou
pà torrat

Per començar, picarem bé les cebes, els alls i les pastanagues, jo ho he triturat perquè quedi més fi. Ho sofregirem amb una mica d'oli. Passats uns 5-10 minuts hi afegim la carn picada i deixem coure uns 10-15 minuts més, fins que la carn quedi cuita. Amb una cullera de fusta procurem que tot quedi ben integrat i aixafarem si fa falta perquè ens quedi una pasta. Un cop cuita la carn deixarem refredar i posarem a la nevera un mínim de 2 hores, si ho deixem d'un dia per l'altre millor.
Preparem un plat amb l'ou batut i un altre amb el pà ratllat. Amb l'ajuda d'una cullera anirem agafant porcions de la pasta i els donarem forma de croqueta, les passarem primer per pà torrat, després per l'ou i finalment un altre cop per pà torrat i tornarem a donar forma. Veureu que com més freda sigui la pasta més fàcil és donar la forma. Anirem fent les croquetes fins acabar amb la pasta. Un cop fetes les podem congelar, deixar a la nevera o coure-les i menjar. Espero que us agradin, a casa no en va sobrar ni una.

5 comentaris:

Marina ha dit...

Quines croquetes més bones! No les he fetes mai així, però amb la pinta que tenen no tardaré en provar-les!
Petonets!

Visc a la Cuina ha dit...

Aquestes croquetes són de festa major, quin luxe!

Catieu ha dit...

La meva mare també en fa croquetes del farciment qu eli sobra de canelons. Jo també faig l'arrebossat igual, queda molt més cruixent!!!
Petonets guapa

SILVIA ha dit...

No hi poses veixamel?

Meritxell ha dit...

Doncs no n'hi he posat, trobo que queden molt bones i amb una textura diferent