dimecres, 23 de juny del 2010

Coca de Llavaneres


L'altre dia amb els meus pares els vaig preguntar quines coques volien per sant joan, almenys provaria de fer les que més ens agraden i el meu pare em va dir:"i si proves de fer la coca de llavaneres?" I jo li vaig dir "coca de llavaneres?", no ho havia sentit mai, perdoneu la meva ignorància. Buscant buscant vaig trobar la recepta i el resultat va ser molt bo.
Ingredients
2 làmines de pasta de full
75 gr de pols d'ametlla
100 gr de sucre
1 culleradeta de maizena
una mica de sal
la ratlladura de mitja llimona i de mitja taronja
1 culleradeta d'essència de vaïnilla (jo no en tenia i li vaig afegir anís, també va quedar molt bona)
60 gr de clara d'ou
pinyons
crema pastissera
Per començar prepararem el massapà que anirà sobre la coca, posarem en un bol la pols d'ametlla, la farina de blat de moro, el sucre, la sal i les ratlladures de llimona i taronja i ho barrejem bé. I poc a poc s'hi afegeix la clara tot remenant procurant que no es formin grumolls fins que quedi una textura de papilla.
Col.loquem una làmina de pasta de full sobre paper vegetal en una safata pel forn i hi posem la crema pastissera deixant un marge d'1 a 2 cm fins a les vores.Es pinta el marge amb clara d'ou i es cobreix amb l'altra meitat. Pintem la superfície amb el massapà preparat anteriorment, i s'empolsima amb sucre i pinyons.
La punxem i enfornem uns 30 minuts a 180ºC amb el forn prèviament escalfat, fins que sigui rossa.
Es deixa refredar a temperatura ambient i a jalar.