dimecres, 9 de juny del 2010

Panna cotta de cafè amb salsa de xocolata

En un dinar molt especial vaig voler estrenar un llibre de receptes que em van regalar, un llibre amb 100 receptes on l'ingredient principal és...... la xocolata!!!. Com que la panna cotta de maduixes que vaig fer em va agradar força vaig provar aquesta, a més amb el gust de café està mmmmmmmmmmm simplement deliciós, jo ho vaig voler acompanyar a part de la salsa de xocolata amb bombons de dolç de llet.
Ingredients(6 persones):
600 ml nata per muntar
1 vaïna vaïnilla
50 gr sucre
2 culleradetes de cafè soluble disoltes en 4 cullerades d'aigua
2 culleradetes de gelatina en pols, jo vaig fer servir 5 fulles de gelatina, m'agrada que quedi molt consistent.
Per la salsa de xocolata, 150ml de nata liquida i 50 gr de xocolata negre fosa.
Jo vaig fer servir com a motllo uns gotets que són especials per a fer flams i gelatines, però es pot fer servir qualsevol tipus de motllo. En cas de voler servir sense el got, es recomana untar els motllos amb una mica oli per evitar que s'enganxi.
En un cassó posem, els sucre, la nata i les llavors que haurem rascat de la vaïna de vaïnilla, la vaïna oberta també la posarem, ho deixarem coure a foc lent fins que quasi bulli. Colem la crema i la reservem. Com que jo no vaig fer servir la gelatina en pols, vaig posar en remull les fulles de gelatina, les vaig escorrer i les vaig anar afegint una a una a la barreja del café amb l'aigua calenta fins que es van disoldre totalment. Seguidament afegim la barreja a la crema i ho remenem bé, ho repartim en els motllos i ho posem a la nevera, si pot ser tota la nit o un mínim de 8 hores. Per la salsa posem la nata en un cassó a escalfar i afegim la xocolata a trossos i ho barregem fins que es desfaci totalment. Desmotllem amb molt de compte, si veiem que costa de desmotllar es poden submergir les bases dels gots en aigua calenta, afegim la crema de xocolata i a llepar-se els dits.