dimecres, 23 de juny del 2010

Coca de recapte


Ja feia dies que la meva mare em deia que provés de fer-li la coca de recapte i no trobava el moment per fer-la. Però llavors vaig pensar, ostres tu perquè no la provo de fer per sant joan?
Doncs aqui la teniu
Ingredients
500 gr de farina (la recepta no especificava quina, jo en vaig posar de força)
30 gr llevat premsat (jo no en tenia i vaig posar l'equivalent al llevat royal)
sal
200 ml aigua tebia
100 ml oli
per la guarnició: 6 tomàquets madurs, 3 cebes, 3 pebrots, 3 albergínies, anxoves, sal i oli

Sobre el marbre posem la farina, fem un forat i hi posem tots els ingredients, menys l'oli.
Ho amassem molt bé amb les mans fins agafi consistencia i que sigui fàcil que es desenganxi del marbre. Deixem reposar la massa tapada amb un drap en algun lloc on no hi hagi corrents d'aire, com per exemple el forn apagat i deixem fermentar, jo el vaig deixar 1 hora. Després afegim l'oli i tornem a treballar la massa fins que aquest quedi totalment absorbit i la tornem a deixar reposar uns 30 minuts més tapada. Al mateix temps haurem posat a escalivar els pebrots i les albergínies, un cop fets, els pelem i treiem les llavors i tallem a tires.
Agafarem una safata del forn i l'enfarinarem i hi posem la massa extesa donant-li una mica de forma ovalada, coloquem les cebes tallades, els tomàquets trocejats, el pebrot i l'albergínia i aneu posant també filets d'anxova per sobre. Poseu-hi també un bon rajolí d'oli per sobre i ho poseu al forn durant 30 minuts a 180º.