dimecres, 23 de juny del 2010

Gotet de gelatina de tomàquet escalivat amb mousse d'albergínia

Un altre dels meus experiments, m'agrada treballar amb la gelatina, trobo que és molt agraïda, encara que al principi també hi he tingut els meus entrebancs.
Ingredients:
Per decorar
tomàquets xerry
anxoves
Per la mousse d'albergínia
1 albergínia
1 clara d'ou
1 full de gelatina
sal
oli d'oliva
Per la gelatina de tomàquet escalivat
1 i ½ fulls de gelatina (però jo en vaig posar 2)
 4-5 tomàquets per escalivar
sal i pebre
S'escaliven els tomàquets i l'albergínia, els peleu i treieu les llavors.
Per fer la gelatina de tomàquet, agafem els tomàquets ja nets i sense llavors, els triturem i tamissem, rectifiquem de sal i pebre i afegim la gelatina prèviament remullada en aigua freda i dissolta en un parell de cullerades del tomàquet encara calent.
Agafem uns motllos o gotets, els omplim i els posem a la nevera.
Per fer la mousse d'albergina, dissoldrem el full de gelatina prèviament remullada amb aigua freda, amb una mica d'aigua calent. Després tritureu l'albergínia amb l'aigua que conté la gelatina i un rajolí d'oli d'oliva. Seguidament muntarem la clara a punt de neu i ho barrejarem amb molt de compte amb la albergínia. 
Quan tinguem solidificada la gelatina de tomàquet i afegirem l'alberginia, un tomàquet xerry tallat per la meitat i un filet d'anxova i unes gotes de l'oli de marinar les anxoves