dijous, 8 de juliol del 2010

Mandonguilles amb ceba i bolets

Feia molts dies que no feia mandonguilles, i això que és un plat que no em cal mirar la recepta, je je je. Es poden fer igual amb tomàquet, però a mi en particular m'agrada molt el gustet que deixen la ceba i els bolets, doncs vinga som-hi!!!
Ingredients:
1/2 kg de carn picada de vedella(també es pot fer barrejada, això va a gustos)
Julibert picat
2 o 3 dents d'all ben trinxats
sal
1 ou
ceba
pà torrat 
farina
Bolets (jo faig servir els saltejats que venen congelats)
Manzanilla o una mica de vi blanc

En un bol posem la carn picada, l'ou, la sal, el julibert i l'all. Ho barregem bé amb les mans, anem afegint pà torrat i ho amassem fins que no se'ns enganxi a les mans. 


Amb una forquilla o amb els mateixos dits agafem trossets de massa i anem fent boletes, a mi m'agraden més aviat petites, sobre gustos colors. Les enfarinem i les posem a la paella amb l'oli ben calent. Quan estiguin quasi fetes les reservem. 

A la mateixa paella on em fet les mandonguilles hi afegim la ceba tallada a làmines i la deixem que faci xup xup. Quan veiem que es comença a estovar afegim els bolets congelats i deixem que vagin treien l'aigua. Hi afegim la manzanilla, tot i que és optatiu, però li dóna molt bon gust. Quan veiem que ha redüit i els bolets ja no deixen anar l'aigua, afegim les mandonguilles ho deixem uns minuts perquè agafin el gustet de la ceba i els bolets i ja les teniu.