dimecres, 28 de juliol del 2010

Galetes dominó

Pel meu aniversari em van regalar un llibre de postres que encara no havia "estrenat". Aquesta recepta no queda massa ben explicada i al final hi vaig haver de posar de la meva part. En un principi hi posava molta més farina però a mesura que començava a lligar la massa vaig veure que era massa, fins i tot crec que n'hauria hagut de posar menys, crec que amb 250 gr n'hi hauria hagut de sobres. També feia la crema de xocolata, però vaig trobar que era molt més fàcil i senzil posar-ne que ja estigués feta, una tipus nocilla.
Ingredients:
100 gr mantega
200 gr de sucre
una mica de sal
50 gr sucre avaïnillat
crema de xocolata tipus nocilla
ratlladura de 1/2 llimona
2 rovells d'ou
300 gr de farina
200 gr cobertura xocolata

En un bol hi posem el sucre, el sucre avaïnillat, la mantega en pomada, la ratlladura, els ous, la sal i ho batem , anem afegint la farina sense parar de batre, quan ja no pogueu amb la batedora de varilles seguiu amassant amb les mans fins que us quedi una pasta homogènia i la deixarem reposar una estona a la nevera, mitja horeta aprox. Amb el corró extendrem la massa i amb un talla pastes anirem fent les galetes i les posarem en una safata del forn sobre un paper vegetal. Les courem en el forn calent uns 10 minuts a 200º o fins que comencin a quedar dauradetes. 



Les deixarem refredar i un cop fredes hi posarem la crema de xocolata en una de les galetes i la unirem a una altra galeta. 

Posarem a desfer la xocolata al bany maria i quan la tinguem llesta anirem sumergint les galetes fins a la meitat dins la xocolata i les deixarem refredar, millor a la nevera, i ja les tindrem llestes.