diumenge, 11 de juliol del 2010

Magdalenes de tomàquet i alfàbrega

Quan vaig trobar aquesta recepta em va cridar l'atenció pel fet de que no era un postre dolç. Quan vaig llegir detingudament la recepte no em va fer massa el pes, ja que les mesures i els ingredients no eren els que normalment faig servir jo per fer magdalenes. La base que faig servir és la que vaig aprendre en un curs de decoració de magdalenes, queden molt amoroses i encara no he trobat cap altra recepta que les superi, així que vaig agafar la referencia de les "meves magdalenes" i només havia de modificar-la perquè quedés salada enlloc de dolça, el resultat........ boníssim!!!!!
Ingredients:
3 ous
150 gr farina
10 gr llevat royal
100 gr mantega a temp. ambient
Tomàquet sencer en conserva, (al vostre gust, jo n'he posat 3 de sencers)
alfàbrega
sal
una culleradeta de sucre

En un bol posem dues clares amb un pèssic de sal i les muntem quasi a punt de neu, les reservem. En un altre bol hi posem la mantega i el tomàquet tallat a trossos i ho triturem perquè no ens quedin grumolls, afegim un a un els rovells que ens han quedat desprès de muntar les clares i afegim el tercer, ho batem bé, hi afegim sal fins que ho trobem al nostre gust i la culleradeta de sucre. Seguidament afegirem la farina i el llevat tamissats i l'alfàbrega a trossets ben petits. Ho seguim batent fins que ens quedi una crema homogènia, tot seguit afegirem les clares muntades amb molt de compte i ho barrejarem tot amb una espatula amb molt de compte perquè no baixin. 
Si fem servir motlles de paper, com els que jo he fet servir, recomano que hi poseu unes gotetes d'oli perquè no s'enganxin i si feu servir els de silicona, no cal. Repartim la massa entre els motlles escollits i ho posem al forn ja calent 15 minuts a 200º

2 comentaris:

Núria ha dit...

Mmmmmm, són les del cumple del Nil, oi?? Quines ganes de provar-les!!!

Meritxell ha dit...

Si que ho són, encara no les havia fet, però nena, han quedat brutals!!!!!!