dimecres, 24 de novembre del 2010

Pastís de formate i xocolata






Vam tenir dinar familiar i la volia fer un postre una mica més especial per la meva cunyada. Vaig saber que és una fanàtica de la xocolata negre. I buscant buscant vaig trobar aquesta recepta, que evidentment em falta perfilar, sobretot la presentació, però de gust ha quedat quasi inmillorable. I que dir que no en van quedar ni les engrunes.
Ingredients:
Pel pastís de formatge
250 ml nata per muntar
200 gr formatge crema tipus philadelphia 
1 iogurt tipus grec
125 gr sucre
85 gr farina de repostería
2 ous

Per la trufa
100 gr xocolata fondant
100 ml nata per muntar
25 gr cointreau
20 gr de mantega

Us he de dir que aquestes mesures són per un motlle de 20cm, com que jo el que tinc és de 24 vaig augmentar els ingredients un 25% perquè em quedés una mica més proporcionat.

Posarem tots els ingredients per fer el pastís en un bol i ho batrem fins aconseguir una crema fina homogènia.
Posarem mantega en un motlle i abocarem la crema i ho posarem al forn prèviament escalfat una mitja hora a 170º o fins que quan punxem surti sec.
Treurem del forn i deixarem refredar.
Seguidament agafarem un cassó i hi posarem la nata amb el cointreau, un cop bulli, retirarem del foc i afegirem la xocolata trocejada i remenarem fins a obtenir una crema brillant. Després afegim la mantega i seguim barrejant fins que quedi totalment integrada a la xocolata i deixarem refredar una mica.
No us espanteu si veieu que el pastís queda enfonsat de la part central, és totalment normal. Agafarem la trufa una mica freda i la posarem sobre el pastís començant pel centre fins que quedi totalment tapat el "forat" i llavors anem cap a fora. Ho posem a la nevera unes horetes i ja el tenim.