dissabte, 7 d’agost del 2010

Amanida capritxosa


Aquesta amanida la vaig fer el dijous passat que tenia uns bons amics per dinar, jo els vaig preguntar que preferien amanida o entrant i em van dir que amanida. Hi ha moltes maneres de menjar amanida però a mi em sap greu que la gent en deixi així que vaig buscar i rebuscar i vaig trobar aquesta recepta, però que els xampinyons i el bacó anaven cruus i a mi no m'agraden je je je. El dia del dinar no vaig poder fer fotos, però avui l'he tornada a fer perquè va quedar realment bona
Ingredients
2 o 3 ous de guatlla
bacó fumat
xampinyons frescos, entre 6 i 10
un parell de tomàquets madurs, tot i que jo els he posat xerry
amanida variada
formatge tipus feta
oli 
vinagre de xerés
sal
pebre
salsa de soja

Courem els ous de guatlla 6 minuts i un cop cuits els deixarem en aigua freda, netejarem els xampinyons i els laminare, els passarem per una paella amb una mica d'oli i reservarem. A continuació saltejarem el bacó però tomba i tomba, que no quedi sucarrimat ni cruixent. Un cop pelats els ous passarem a muntar l'amanida.
Posarem un llit d'enciams variats, al centre hi posarem 3 o 4 trosset de formatge feta, al voltant hi posarem els tomàquets oberts per la  meitat i els ous també oberts per la meitat, per acabar posem els xampinyons al centre i les tires de bacó per sobre.
Ara anem a fer la vinagreta, en una tassa posem dos cullerades d'oli per una de vinagre,  una mica de sal i pebre i una cullerada de soja, emulsionem i ho posarem per sobre l'amanida