diumenge, 15 d’agost del 2010

Cupcakes Red velvet (vellut vermell)


Aquesta recepta em va cridar l'atenció perquè la massa era vermella, és a dir que portava colorant vermell, la recepta original porta crema de formatge, però jo l'he volgut acabar amb un glacejat també vermell i  un lacasito. El curiós de la recepta és que no porta llevat però com podeu comprovar puja.
Ingredients secs
250 gr Farina reposteria
300 gr de sucre
1 culleradeta Cacau en pols
1 culleradeta de Sal
1 culleradeta de Bicarbonat Sòdic

Ingredients líquids
3 ous mitjans
250 ml. d'oli
240 ml de Buttermilk (suero de llet)
30 ml de Colorant alimentari vermell, jo he fet servir el concentrat, he anat afegint fins aconseguir el color
1 culleradeta de Vinagre Blanc
1 culleradeta de aroma de vaïnilla

Per començar barrejarem els ingredients secs, els tamissem i reservem.
Ara us explicaré una mica que és el Buttermilk, és com la mantega de la llet, la podem trobar a lidl però també la podem fer a casa, com ha estat el meu cas. Per fer-la agafareu una tassa i hi posareu la llet, que sobretot ha de ser sencera i estar a temperatura ambient, hi afegim una cullerada de suc de llimona natural i ho deixem reposar 15 minuts, passats aquest temps observareu com si la llet s'hagués tallat, dons això és el suero. Ara barrejarem els ingredients líquids però a mà, sense fer servir la batedora i amb movieents envolvents. Un cop ho tinguem ben barrejat, afegim 1/3 dels ingredients secs i anem afegint i barrejant fins que aconseguim una massa homogènia, no patiu si us sembla massa líquid, és correcte. Ho posarem en motlles de magdalenes o pastissets i ho posarem al forn prèviament escalfat 15 minuts a 175º.
Un cop cuites i fredes anem a fer el glacejat, amb sucre glacé, colorant, súc de llimona i una clara d'ou.
Hi haurem de posar força sucre glacé ja que el que volem obtenir és una massa força compacta que no ens regalimi. Afegirem el colorant que volguem, jo he fet servir el vermell igualment però això també segons el vostre gust, i ho acabarem amb el lacasito.


5 comentaris:

Cris ha dit...

Quin goig :)

On compres el suero de llet?

Gràcies

Meritxell ha dit...

En aquest cas el vaig fer jo, però sé que al lidl el venen.

Cris ha dit...

Ostres, el meu home que viatja molt per feina i justament va a tots els Lidls d'Espanya no n'ha trobat mai :(

Li diré que continuï preguntant als Lidls

Gràcies

Meritxell ha dit...

També el pots fer tu mateixa, a la mateixa recepta explico com fer-ho.

Cris ha dit...

Crec que serà el més fàcil

Gràcies Meri ;)