dijous, 12 d’agost del 2010

Pastís fondant

Com abans us he dit, avui he provat de fer un pastís fondant, pensava que no me'n surtiria però de moment pel que sembla si. És un pastís molt laboriós però val la pena fer-lo i tant que val la pena. La confecció d'aquest pastís es divideix en dues parts, el pà de péssic i el fondant. Pot ser qualsevol pà de péssic però procureu que tingui força consistència, ja que ha d'aguantar el pes del fondant, jo us posaré la recepta del que he fet.
Ingredients pà de péssic:
4 ous
mantega(el que pesin el ous)
xocolata fondant (el que pesin els ous)
farina de reposteria (el que pesin els ous)
sucre (el que pesin els ous)
8gr de llevat royal
una culleradeta d'aroma de vaïnilla
melmelada d'albercoc o maduixa, el que volgueu

Ingredients pel fondant:
Núbols, d'aquestes que són xuxes, en el meu cas eren roses
una mica d'aigua
i sucre glacé el doble que de núbols
colorant alimentàri si pot ser en pasta millor

Per que ho entengueu millor, pesarem els ous sense la closca i la quantitat que surti, doncs la resta d'ingredients. Després separarem les clares dels rovells. Muntem les clares a punt de neu amb un péssic de sal i reservem.
Amb la mantega en pomada afegim el sucre i batrem, seguidament hi afegim els rovells un a un i seguim batent, després la xocolata que prèviament haurem desfet i seguirem batent fins que ens quedi una massa homogènia, arribarà un punt que fins i tot us costarà. Afegirem de mica en mica la farina i el lleva tamissats i seguim batent, com que agafarà molta consistència acabarem de barrejar amb una espatula o similar. Un cop tinguem ho tinguem tot ben barrejat hi anem afegint les clares amb molt de compte. Seguidament ho posarem en un motlle desmontable i ho enfornarem entre 40 i 45 minuts a 180º o fins que l'escuradents surti séc, es recomana anar mirant a partir dels 30 minuts. Un cop cuit, el deixarem refredar, un truc per poder treballar una mica millor amb el pà de péssic és posar-ho al congelador un cop sigui fred una estona. El partirem per la meitat i farcirem amb la melmelada que volguem i reservarem per decorar.



Ara anem pel fondant, per poder colorejar van millor les blanques, jo en aquest cas les he fet servir de les que són totes roses, agafem els núbols i els pesem, seguidament agafem el doble dels núbols de sucre glacé i sobre una taula neta o el marbre de la cuina posem el sucre i hi fem un forat en forma de volcà. Agafarem els núbols i els posarem en un recipient,  tallant-los en trocets petits perquè si no se'ns podrien cremar. Ens mullem bé les mans i remenem els núbols procurant que tots quedin una mica mullats, els posem al microones en periodes de 30 segons a temperatura mitja, i anem remenant fins que quedin totalment desfetes.


Afegirem els núbols desfets al volcà de sucre que teniem preparat i amb molt de compte, ja que és molt pringós, anem barrejant-ho tot, jo he començat per l'espatula i quan he vist que més o menys ja estava he acabat amb les mans, que m'he posat una mica de mantega per evitar que se menganxés i s'enganxa moltíssim, finalment he tingut una bola elàstica i molt manejable. He fet tres boletes més petites per fer la decoració i les he tenyit de varis colors, les quatre boles les he embolicat amb paper film i les he posat una estona a la nevera perquè tinguessin una mica més de consistència, ja que és més fàcil de treballar quan està freda.



He agafat una de les boles colorejades i l'he extés amb el corró que també hi haurem posat una mica de mantega perquè no se'ns enganxi, amb un tallapastes amb forma de flor he anat fent floretes i amb les altres boles he fet els botons del centre. Perquè se m'enganxi he fet servir una mica de crema de xocolata escalfada al microones però podeu fer servir, melmelada o qualsevol altre cosa, però penseu que necessiteu molt poca quantitat.

Al muntar el fondant m'he adonat que el pà de péssic era massa gran, cagadeta del principiant, i m'ha sigut molt díficil acabar-lo, ha quedat una mica com un bunyol, però per la propera vegada ja he aprés la lliçó, ho faré en un motllo més petit per anar practicant. Tot i això n'estic orgullosa, ja que mai he assistit a cap curs de modelatge ni d'aquest tipus de pastissos o sigui que trobo que dintre de lo malament que m'ha pogut sortir, n'he aprés i molt. Encara em queda un llarg camí però les ganes les tinc.

1 comentari:

gemmes ha dit...

Demà l'intentaré fer per celebrar l'aniversari de la meva tieta que en fa 80, si no hem surt bé ens el menjarem nosaltres,per tant me'n vaig a dormir perquè demà obriré d'hora el laboratori cuina amb els meus dos ajudants en pràctiques els meus fills.